آمار سرقت خودرو در ایران چقدر است؟

سرقت خودرو

آمار سرقت خودرو در ایران چقدر است؟

سرقت خودرو یکی از نگرانی های صاحبان آن محسوب می‌شود. بر طبق آمار بیش از ۸۰ درصد خودروهای سرقتی در ایران مربوط به ۵ نوع خودروی پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، سمند و نیسان است که با توجه به نقص سیستم ایمنی در این خودروها، سارقان دسترسی راحت تری به باز کردن قفل و سرقت خودرو دارند. در این میان خودرو پراید با توجه به قیمت و فراوانی آن، یکی از بیشترین خودروهای مورد استفاده است و به طور حتم ضرورت توجه بیشتر دارندگان خودروی پراید به مسائل ایمنی می‌تواند در کاهش سرقت موثر باشد.

بر طبق آمار سال گذشته بیشترین سرقت‌ها با احتساب 48 درصد مربوط به سه استان تهران، خراسان و خوزستان بوده است و کمترین سرقت‌ها نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، اردبیل و کردستان بوده که حدود 2.7 درصد سرقت را به خود اختصاص داده است.

عوامل متعددی در وقوع سرقت‌های مرتبط با خودرو موثر می باشند. از مهمترین این عوامل می توان به ضعف ایمنی خودروها به خصوص در خودروهای مدل ۸۸ و پایین‌تر اشاره نمود. همچنین نبود پارکینگ مناسب برای بسیاری از منازل مسکونی موجب می شود مالکین خودروها مجبور به پارک خودرو خود در خیابان ها شوند که این مساله نیز می تواند موجب افزایش آمار سرقت شود. به علاوه عدم ساماندهی مناسب معتادان خیابانی نیز موجب افزایش سرقت خودروها می گردد.

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

در این بین استفاده از ابزارهای فن‌آوری نوین می تواند کاهش چشمگیری در پیشگیری از سرقت خودروها داشته باشد. پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تمایل به استفاده از سیستم های هوشمند و کاهش قیمت تمام شده محصولاتی چون دزدگیر و ردیاب هوشمند خودرو موجب شده است استقبال از این محصولات در بین مالکان خودرو افزایش یافته که نهایتا می تواند نقش به سزایی در کاهش سرقت و آسایش روانی مالکان خودرو داشته باشد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

نظرات (2)

  • قطعات جانبی موبایل پاسخی برای %s بگذارید

    سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل
    داشت.ممنون

    در زمان نصب ژوئن 11, 2020 خطایی رخ داد: 10:46 ق.ظ
    • نبی الله حسینی نسب پاسخی برای %s بگذارید

      سلام
      لینک سالم است..
      اگر موفق نشدید میتونید به فروشگاه و بخش دزدگیر و رهیاب مراجعه کنید..

      در زمان نصب ژوئن 12, 2020 خطایی رخ داد: 5:45 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بازار اتوماسیون (نیازمندیها) در دیجیآتی افتتاح شد. رد کردن