صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی

صفحه نمایش لمسی یک دستگاه ورودی و به طور معمول لایه لایه است که در بالای صفحه نمایش لمسی الکترونیکی یک سیستم پردازش اطلاعات قرار دارد.

یک کاربر می تواند وارد سیستم شده و پردازش اطلاعات خود را از طریق حرکت های ساده یا چند لمسی با لمس روی صفحه با استفاده از قلم مخصوص یا یک یا چند انگشت انجام دهد.

برخی از صفحه های لمسی از دستکش های معمولی یا مخصوص به کار خود استفاده می کنند در حالیکه دیگران تنها با استفاده از قلم مخصوص کار می کنند. کاربر می تواند از صفحه نمایش لمسی برای واکنش نشان دادن به نمایشگر و این که چگونه نمایش داده شود استفاده کند . برای مثال: بزرگنمایی برای افزایش اندازه متن.

صفحه نمایش لمسی به کاربر این امکان را می‌دهد تا به طور مستقیم با آنچه که نمایش داده می‌شود ارتباط برقرار کند؛ نه با استفاده از یک موس یا دستگاه‌های دیگر به غیر از قلم که برای اکثر صفحات لمسی مدرن اختیاری است.
صفحات لمسی در دستگاه‌هایی مانند کنسول‌های بازی، رایانه‌های شخسی، دستگاه‌های رای گیری رایانه‌ای، کلیدهای برق لمسی و … رایج هستند.

صفحه نمایس لمسی

از لحاظ تاریخی، سنسور لمسی و سیستم عامل مبتنی بر کنترل کننده همراه آن توسط مجموعه گسترده ای از یکپارچه سازی سیستم‌های پس از فروش و نه توسط سازندگان نمایشگرها، تراشه‌ها و تولیدکنندگان مادربرد ارائه شده است.
تولید کنندگان نمایشگرها و تراشه‌ها روند روبه رشد صفحه‌های لمسی را به عنوان یک رابط کاربری اعلام کرده‌ و شروع به ادغام صفحات لمسی در طراحی اساسی محصولات خود نموده‌اند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بازار اتوماسیون (نیازمندیها) در دیجیآتی افتتاح شد. رد کردن